Kettlebell, TRX

Kettlebell04

Kettlebell

A módszer azért kifejezetten kedvelt, mert a sokak számára fölösleges izomtömeg-növelés helyett, az izmaid állóképességét és relatív erejét növeli nagymértékben, azaz a funkcionális erő illetve erő állóképesség fejlesztése a fő célja. Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne izomtömeg növelésre használni, vannak kifejezetten erre való gyakorlatok is, de maga a szisztéma nem ezt helyezi a fókuszába. Emellett más erőfejlesztő edzésekkel ellentétben a kettlebell az izmokat nem teszi merevvé, kötötté, épp ellenkezőleg! Hiszen mit ér az az ütés, ami az izmok kötöttsége miatt el sem találja a célját? Ezért a kettlebellben már az alapgyakorlatok is nagyfokú dinamizmust igényelnek: az izomfeszítés és relaxáció egyedi koktélját alkalmazza, így látványos hatást gyakorolnak az egyén robbanékonyságára. Ennek megfelelőek természetesen a célcsoportok is, amiknek csak egy részét teszik ki azok akik profi sportolók vagy rendvédelmiek, elit katonák.

Ugyanis, maga a sport abszolút kiemelve kezeli az egészséget és biztonságot, valamint a betegségek, sérülések kialakulásának megelőzését, amennyiben pedig már kialakult (pl: gerinc vagy hátfájdalmak), akkor rehabilitációját. Különös tekintettel van a rendszer az ízületekre, amiket minden más súlyzós edzés nagyon megterhel (te is hallottál már súlyemelőről, vagy testépítőről, akinek porckorongsérve van?) Ez természetesen nem véletlen, míg itt akik elkezdik kifejezetten pozitív változásokat tapasztalnak magukon. Hiszen az gerinc környéki mély hátizmokat ez a fajta mozgás megerősíti, így a tartásod javítja, testtudatod és komfortérzeted növeli.

TRX-Suspension-Training

TRX

A testünk alapvető működési elve nem az izolált, hanem az integrált működés, vagyis amikor a szabad, 3 dimenziós térben, minden síkban való mozgás keltette igényeknek felel meg sok izom együttes bevonásával. Legyél kezdő vagy élsportoló, a gyakorlatokat a saját fittségi szintednek megfelelően tudod végezni. A klasszikus metabolikus kondicionálás, zsírégetés kíváló eszköze lehet, mivel csak ezt az egy eszközt és egy helyet kell elfoglalnod és mégis nagyon sok gyakorlatot tudsz végezni könnyű átmenetekkel és változtatható ellenállással. A TRX jó lehet izomnöveléshez is, mivel a legjobb izomnövelő tartomány a 30-60 másodperces izommunkát biztosító szettek, amelyek sokkal magasabb ismétlést jelentenek a tipikus kivitelezési tempó mellett, mint azt sokan gondolják. Mindez azt jelenti, hogy kisebb ellenállás is elegendő, amit sokáig a TRX is biztosítani tud (főleg nem haladók esetében).